نقش رسانه ها در كارآفريني و راهبردهای ترویج و نگاهی بر حال و آینده رسانه های دیجیتال در ای

نقش رسانه ها در كارآفريني و راهبردهای ترویج و نگاهی بر حال و آینده رسانه های دیجیتال در ای|30010316|nablink
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان نقش رسانه ها در كارآفريني و راهبردهای ترویج و نگاهی بر حال و آینده رسانه های دیجیتال در ای آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

بررسی نقش رسانه ها در كارآفريني و راهبردهای ترویج و زمينه هاي تحقيقاتي در آن و نگاهی بر حال و آینده رسانه های دیجیتال در ایران 18





فهرست:



نقش رسانه ملی و مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی



راهبردهای ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی



زمينه هاي تحقيقاتي مناسب در كارآفريني



HiGrade ؛ افتحار صنعت دیجیتال ایرانی



حال و آینده رسانه های دیجیتال در ایران





نقش رسانه ملی و مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی



« در عصر حاضر دولت ها از طریق رسانه های همگانی و اختصاص بودجه های قابل توجه جریان‌های فکری، فرهنگی و سیاسی را هدایت و راهبری می کنند. کمتر کسی است که تأثیر رسانه های همگانی به ویژه رادیو و تلویزیون را در فرهنگ جامعه نادیده بگیرد. نشانه بارز آن گرایش مردم از همه قشرهای سنی و تحصیلاتی به برنامه های رسانه جمعی است و تأثیرات سریع و عمیق آن در فرهنگ جامعه به روشنی مشهود است. اما به نظر می رسد از این ابزار کارساز آن طور که بایسته و شایسته است در امر توسعه کارآفرینی بهره لازم گرفته نمی شود. و علیرغم نقش و اهمیت کارآفرینی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده از این ابزار مورد غفلت واقع شده است. »





راهبردهای ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی



« اگر از ديدگاه ”شيوه زندگي“ به فرهنگ بنگريم نمي‌توانيم آن را از مقوله كار و نحوه كسب درآمد جدا بدانيم. كار و فرهنگ همواره و در تمام جوامع بر يكديگر تاثير متقابل داشته‌اند. روش‌‌هاي رايج كسب درآمد تا حد زيادي بر نحوه رفتار افراد و تعامل آن‌ها با يكديگر موثر است. گسترش كارآفريني نيز به عنوان عامل ايجاد اشتغال و توليد ثروت در جامعه, نتايج فرهنگي ويژه‌اي را در پي خواهد داشت كه قابل تامل و بررسي است.

همچنین نحوه شكل‌گيري و ثمربخشي كارآفريني, روش‌ها و شيوه‌هاي خاصي را مي‌طلبد كه بر پايه باورها و ارزش‌هاي ويژه‌اي استوار شده است. مجموعه اين روش‌ها و باورها را مي‌توان يك فرهنگ تلقي نمود. در واقع فرآيند كارآفريني در بطن خود فرهنگ خاصي را نهفته دارد. اين فرهنگ را مي‌توان همان فرهنگ حاكم بر شركت‌هاي كارآفريني كوچك دانست: مفهوم مشتركي است كه اعضاي شركت پذيرفته‌اند و ارزش‌ها, باورها و روش‌هاي مشتركي است كه بر فعاليت شركت حاكم است.»